Bergen in zicht

11 juni 2016 - Chur, Zwitserland

Ja, de bergen zijn al even in zicht.
Eerste voorproefjes voor het echte werk gehad. Helaas met erg veel regen. Bergpaadjes die af en toe meer watervallen leken en erg uitkijken ivm gladheid. Heb mijn schoenen eenmaal echt leeg moeten gieten omdat het water er van onder en van boven inliep.
Niets is waterdicht als je echt de hele dag in de regen loopt, wat ze ook zeggen bij de verkoop!
Hartverwarmend binnen gevraagd bij oudere echtpaar hoog in de bergen om even op te warmen. Zij zijn daar drie maanden gedurende de zomermaanden. Hij let op het vee van diverse boeren uit het dal en zij verzorgd het caféterras voor de enkele wandelaars. Was heel bijzonder. En hoe blij kan je zijn met een kop koffie!
Vandaag aangekomen in Chur. Heb voor de eerste keer een landkaart gekocht. Tot nu toe gelopen zonder. Natuurlijk heeft me dat wel wat ommetjes opgeleverd.
Door de vele regen en laaghangende bewolking wordt helaas een deel van de mooie omgeving aan mijn oog onttrokken. Jammer, maar ook hiermee bevestigd de reis weer eens dat de dingen zijn zoals ze zijn en dat je dat maar het beste kunt accepteren.
Morgen een rustdag. En dan aan het echte werk beginnen. Het moet ook behoorlijk koud zijn daarboven. Ben benieuwd.

Ps. Fijn om af en toe een reactie te lezen. De berichtjes zijn mijn mentale vitaminen. Dank daarvoor.

1. Andries en cocky:
    11 juni 2016
    Hoi Joyce,
    We hebben bewondering voor je doorzettingsvermogen, ondanks
    de weersomstandigheden en fysieke ongemakken.
    We hopen dat het beter wordt zodat je meer kan genieten
    van de mooie omgeving.
    In vroegere tijden gingen kunstenaars ook de Alpen over naar het
    Klassieke Italie en waren order de indruk van de prachtige verge-
    zichten. Succes en liefs van ons.
    Andries en Cocky
  2. Ivette van Houdt:
    Hoi Joyce,
    Wat fijn en goed om te lezen dat het bergopwaarts gaat. En dit in alle opzichten. Je hebt al aardig wat kilometers in de benen. Goed hoor! Fijn ook dat je gastvrij ontvangen wordt. Niet onbelangrijk tijdens zo'n avontuur. Hoop dat het weer gunstig wordt zoadat je jam genieten van al het moois.
    Succes en liefs,
    Ivette
  3. Huub Rommers:
    12 juni 2016
    Hoi Joyce, ik had me blijkbaar niet goed ingeschreven op je mailinglist. Nu dus wel. En in een keer al je verhalen gelezen. Wat een ongelooflijke tocht maak je zeg! Zowel qua afstand, weersgesteldheid, landschap als qua toestand van de benen en zo. Nu het mooie Zwitserse landschap, helaas met een ongewenst weertje. Maar dat gaat vast wel beter worden de komende tijd (hoop ik dan voor je). Ben wel benieuwd waar je helemaal naar toe gaat, dus ik blijf je verhalen lezen.
  4. Anneke Driesse:
    Lieve Joyce!
    Wat beleef je toch een bijzonder avontuur en wat neem ik mijn petje voor jou af!!!
    Wat jammer dat het weer vaak beroerd is en al dat geglibber lijkt me te spannend!!
    Hoe is het met je fysieke gesteldheid? Nog veel last van je been?
    Weer veel wandelplezier voor de komende tijd en neem ook regelmatig een dagje pauze! De foto's laten zoveel moois zien, genieten hoor!!!
    Liefs van Bert en Anneke.
  5. Yvonne:
    13 juni 2016
    Ha joyce,
    Al in Zwitserland !! Dat gaat de goede kant op zeg. Ik bedonder je doorzettingsvermogen en daadkracht in deze. Helemaal met de tegenslagen qua blessure en weersomstandigheden. Dan is het ook zo fijn als je liefdevolle en warme mensen treft die een beetje voor je zorgen, al is het alleen al met een kop koffie. Go for it Girl!! En weet dat ik aan je denk.
    Lieve groet Yvonne