bij Arthur en Rianne

22 april 2016 - Deventer, Nederland

Ja, dit verslag is toch iets anders dan ik me had voorgesteld. Ik zit hier namelijk met een pijnlijk en dik been! Mocht iemand nu denken; ja dat heb je als je ineens zo intensief gaat lopen (sommigen zullen zelfs zeggen dat ik te hard van stapel loop), nee de klachten begonnen eigenlijk al een paar dagen voor de reis. Toch heb ik er zo'n 100 km mee gelopen en bij mijn stop in Nijmegen ( woonplek van mijn broer Arthur) besloten om een arts te raadpegen. Met de lieve hulp van schoonzus  Rianne vanmorgen naar de dokter geweest: naar alle waarschijnlijkheid Wondroos. Behandeling Antibiotica, steunkous en een week rust! Daar zit ik dan, nog niet goed en wel op pad en de eerste, vooral mentale tegenslag. De arts wist mij fijntjes te vertellen dat dit niet de laatste zal zijn. Dat geeft de burger moed. Rianne en Arthur hebben mij heel gastvrij aangeboden een weekje bij hun te kunnen blijven. Lief van ze.

Los van bovenstaande waren de eerste dagen fijn. De start op zondag 17 april met de kinderen vond ik bijzonder, het afscheid toch iets emotioneel. De eerste routes waren wat zoeken, ook wel wat fout gelopen, maar toch weer goed uitgekomen en erg boffen met het weer. De eerste week had wat dat betreft niet beter kunnen zijn. Uiteenlopende overnachtingsadressen , leuke ontmoetingen. En dan weer op pad in de net ontluikende natuur, zelf het tempo bepalen en de gedachten maar een beetje laten komen ( en gaan).

Ik hoop volgende week met goede berichten ; het hervatten van de reis, te komen. Het voorspelde instabiele weer blijft mij komende week in ieder geval bespaard. En dat is ook weer wat waard.

1. Mieke:
    23 april 2016
    Hoi Joyce!
    Wat jammer dat je na n goede start dit nu moet overkomen,echt vervelend hoor!
    Maar elk nadeel heeft z'n voordeel he... t weer ziet er de komende week nu niet echt lekker uit...
    Ik hoop voor je,dat t na 1week rust weer beter met je gaat,wondroos is inderdaad n naar iets en kan ineens weer de kop op steken,wat ik natuurlijk niet hoop voor je!
    Denk aan je hoor en wens je fijne dagen bij je broer en schoonzus zodat je lekker op kunt knappen en je reis weer voort kunt zetten!!!
    Heel veel groetjes en beterschap!!!!!
  2. Mieke en Fred:
    23 april 2016
    Dit is wel even een tegenvaller zeg! Maar misschien heb je die rust wel even nodig. Jou kennende laat je je er niet door ontmoedigen. we wensen je een spoedig herstel en wachten vol spanning op je volgende bericht.

Groeten, ook aan Arthur, Rianne en de jongens,
    Mieke en Fred
  3. Enny:
    24 april 2016
    Kop op, meid!
    Ik moet aan onze wandeltocht door Beaujolais en Morvan denken, 1981(?). Geen slaapplaats of één met muizengetrip, veel te heet of juist druilerig nat. We hebben het toen gefixt en kunnen terug kijken op prachtige weken. Dat wens ik je weer toe. Van harte beterschap!!
  4. Yvonne:
    25 april 2016
    Goh Joyce wat een vette pech. Wel fijn dat je een lekker warm dak boven je hoofd hebt en al helemaal met dit gure herfstweer van de laatste dagen.
    We houden contact en laat maar weten als je Maastricht in het vizier hebt. Je kan hier ook komen als ik er niet ben ( is natuurlijker leuker als ik er wel ben ;0))
    Beterschap Yvonne !!
    Veel groetjes!!!!!
  6. Ivette van Houdt:
    26 april 2016
    Hallo Joyce,
    Wat een vervelende situatie. Voordeel is dat je er nu droog en lekker warm bijzit. Beter dan wandelen in winterse buien
    Beterschap en hoop dat je been voorspoedig hersteld.

Liefs,
    Ivette
  7. Maureen:
    29 april 2016
    Hi Joyce ;
    Hoe gaat het nu ?
    Hopelijk al weer wat beter,en kan je je reis binnenkort weer hervatten.
    sterkte .
    groetjes ook voor Arthur,Rianne en de jongens.
    Maureen.