Pfalz

22 mei 2016 - Wolfstein, Duitsland

Inmiddels toch aardig gevorderd.
Met meer dan gewenst bewustzijn over de conditie van mijn linkerbeen ben ik vanaf maandag 16 mei weer gaan lopen. Ondanks mijn voornemen om heel voorzichtig te zijn loop ik vaak toch meer kilometers dan de bedoeling is. Gelukkig lijkt het goed te gaan. Natuurlijk wel pijntjes zo links en rechts, maar dat hoort er een beetje bij.
Het vinden om een passend onderkomen is tot nu ook aardig gelukt alhoewel de pensions en hotels niet overal ruim voorhanden zijn. Ook de prijzen zijn soms aanleiding om verder te gaan. Vandaar dat er regelmatig extra kilometers worden gemaakt.
Onderweg kom ik nauwelijks mensen tegen. Dagelijks bossen, velden met koolzaad en andere gewassen, riviertjes, vergezichten door de heuvelachtige terreinen en dus ook het nodige klim- en daalwerk! Inmiddels ook wild gezien. Tot 4 maal toe een ree, waarvan 1 keer met een heel klein jong (grootte van een kleine hond). En een zwijn met een hele trits kleintjes. Maar bovenal het gezang en geschreeuw van vogels.